بهترین ها

20 فیلم برتر ژانر جنگی در همه زمان ها

یک فیلم عالی ممکن است به ما بیاموزد که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

جنگ جهنم است. بی رحمانه و خونین است. این زندگی ها ، کشورها ، فرهنگ ها را نابود می کند. این گذشته ، حال و آینده ما را شکل می دهد. و به همین دلیل است که همچنان شیفته فیلمسازان و تماشاگران سینما است. داستان های مربوط به جنگ ، ماهیت واقعی بشریت را در تاریک ترین دوران خود نشان می دهد.

و فقط به این دلیل که این درام ها اغلب با ارتش سروکار دارند – قصه هایی از سربازان شجاع و پیروزی های بزرگ را روایت می کنند – اینها همیشه فیلم های میهنی پرچمدار نیستند. یک فیلم جنگی می تواند عمیقاً صلح طلبانه باشد ، انقلابی باشد ، منتقد رهبران ما باشد که ما را وارد درگیری می کنند.

در ادامه به بررسی و معرفی 20 فیلم برتر جنگی میپردازیم که شامل برخی از آثار کلاسیک به همراه چند گزینه غیر سنتی برای تامین انتظارات شما از آنچه یک فیلم جنگی می تواند باشد و انجام دهد. برای دانلود فیلم جنگی میتوانید از سایت هکس دانلود اقدام به دانلود و تماشای فیلم های مورد نظر خود کنید.

20. هزارتوی پن | Pan’s Labyrinth 2006

هزارتوی پن

هزارتوی پن (به اسپانیایی :El Laberinto del Fauno) فیلمی است در ژانر خیال‌پردازی تاریک به زبان اسپانیایی محصول سال ۲۰۰۶ میلادی که گی‌یرمو دل تورو نویسندگی و کارگردانی آن را به عهده داشت. ایوانا باکرو، سرژی لوپس، ماریبل وردو، داگ جونز و آریانا خیل ستارگان فیلم هستند.

در جشنواره بین‌المللی فیلم کن، این فیلم پس از پخش با بیست دقیقه تشویق حاضران، همراه شده‌است و در لیست ده فیلم برتر سال ۲۰۰۶ بسیاری از منتقدان قرار گرفته‌است.

هزارتوی پن، نامزد شش جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان بود که در نهایت موفق شد سه جایزه را بدست آورد. فیلم همچنین برنده جوایز بفتا برای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده و در مقوله‌های مختلف، جوایز متعدد «گویا» (معادل اسپانیایی اسکار) را از آن خود کرده‌است.

از دیگر جوایز اختصاص یافته به این فیلم می‌توان، جوایز مکزیکی آریل، جایزه ساترن برای بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین بازیگر نقش زن جوان برای ایوانا باکرو و همچنین هوگو را نام برد. این فیلم هچنین از نظر کاربران سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها با امتیاز ۸.۲/۱۰ یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما [دانلود فیلم خارجی] محسوب می‌شود.

 

19. حرامزاده‌های لعنتی | Inglourious Basterds 2009

حرامزاده‌های لعنتی

حرامزاده‌های لعنتی یا پست‌فطرت‌های لعنتی (به انگلیسی: Inglourious Basterds) فیلمی محصول سال ۲۰۰۹ به کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. حوادث فیلم در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. کارگردان در این فیلم پایان جنگ جهانی دوم و رایش سوم را در یک ماجرای کاملاً خیالی به تصویر کشیده‌است.

تارانتینو که خود نویسندگی فیلم را هم بر عهده داشته گفته‌است که ایدهٔ ساخت این فیلم را از مدت‌ها پیش در سر داشته و فقط ۱۰ سال روی شخصیت آلدو (برد پیت) در فیلم فکر می‌کرد. حرامزاده‌های لعنتی ابتدا در شصت و دومین جشنوارهٔ فیلم کن نمایش داده شد و برنده یک جایزه شد و امتیازات بسیار خوبی هم کسب کرد. سپس در ۲۱ اوت ۲۰۰۹ در آمریکا اکران شد.

فیلم پست فطرت های لعنتی

 

18. گالیپولی | Gallipoli 1981

گالیپولی

گالیپولی (انگلیسی: Gallipoli‎) فیلمی به کارگردانی پیتر ویر است که در سال ۱۹۸۱ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به مل گیبسون و بیل هانتر اشاره کرد.

دو مرد جوان استرالیایی در دوران جنگ جهانی اول به “گالیپولی” ترکیه فرستاده می شوند، جائی که آنها با واقعیتهای وحشتناکی از جنگ روبرو می شوند.

 

17. دانکرک | Dunkirk 2017

دانکرک

دانکرک (انگلیسی: Dunkirk‎) فیلمی جنگی به نویسندگی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان محصول سال ۲۰۱۷ است. این فیلم، محصول مشترک انگلستان، ایالات متحده آمریکا و فرانسه می‌باشد. دانکرک دهمین فیلم بلند نولان و اولین فیلم اوست که بر اساس یک رخداد واقعی ساخته شده‌است.

نولان، همچون فیلم‌های قبلیش دانکرک را نیز با دوربین‌های آی‌مکس و با فرمت ۷۰ میلی‌متری که بسیار مورد علاقه اش هستند فیلمبرداری کرده‌است. داستان فیلم، در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و دربارهٔ تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه (که به عملیات دینامو شهرت دارد) می‌باشد.

در جریان این عملیات تاریخی، بیش از ۸۰۰ قایق غیرنظامی جان دست‌کم ۳۳۵ هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی را که در محاصره ارتش آلمان‌ها گرفتار شده بودند، نجات دادند. فیلم‌برداری این فیلم در دانکرک فرانسه آغاز و در لس‌آنجلس تمام شد، دانکرک، ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ به روی پرده سینما رفت. دانکرک با مدت زمان ۱۰۶ دقیقه کوتاه‌ترین فیلم کریستوفر نولان محسوب می‌شود.

دانکرک، در نودمین دوره جوایز اسکار در ۸ رشته نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت موفق شد سه جایزه بهترین تدوین صدا، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا را به خود اختصاص دهد.

فیلم دانکرک

 

16. سقوط شاهین سیاه | Black Hawk Down 2001

سقوط شاهین سیاه

سقوط شاهین سیاه (به انگلیسی: Black Hawk Down) فیلمی ۱۴۴ دقیقه‌ای به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی جاش هارتنت محصول سال (۲۰۰۱) کشور ایالات متحده آمریکا است. این فیلم داستان واقعی نبرد موگادیشو را به تصویر می‌کشد.

دانلود فیلم سقوط شاهین سیاه (Black Hawk Down) تعدادی از سربازان آمریکایی برای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ داخلی کشور سومالی و دستگیری دیکتاتور این کشور،راهی سومالی می شوند.سرانجام خبر می رسد تعدادی از سران دولت سومالی قرار است در جلسه ای جمع شوند و نیروهای آمریکایی برای دستگیری آن ها عملیات گسترده ای را برنامه ریزی می کنند و …

 

15. غلاف تمام‌فلزی | Full Metal Jacket 1987

غلاف تمام‌فلزی

غلاف تمام‌فلزی (به انگلیسی: Full Metal Jacket) فیلمی در ژانر جنگی ساختهٔ استنلی کوبریک در سال ۱۹۸۷ است. این فیلم با تحسین منتقدان مواجه گشت و نامزد یک جایزه اسکار برای بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی شد. در سال ۲۰۰۱ بنیاد فیلم آمریکا در فهرست ۱۰۰ سال… ۱۰۰ هیجان به انتخاب بفا این فیلم را در رتبهٔ ۹۵# قرار داد.

این فیلم به نقد خشونت بیش از اندازه در تبدیل کردن جوانان عادی آمریکایی به قاتلانی بی‌رحم و ماشین کشتار ارتش آمریکا می‌پردازد. همچنین، نقدی بر جنگ، به‌ویژه جنگ ویتنام، دارد. غلاف تمام‌فلزی یکی از بهترین فیلم‌ها دربارهٔ به‌وجود آمدن معضلات روانیِ جنگ بر روح و روان سربازان است.

 

14. نامه‌هایی از ایوو جیما | Letters From Iwo Jima 2006

نامه‌هایی از ایوو جیما

نامه‌هایی از ایوو جیما (به انگلیسی: Letters From Iwo Jima) نام یک فیلم درام جنگی به کارگردانی کلینت ایستوود و نویسندگی ایریس یاماشیتا است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد.

این فیلم نبرد ایووجیما را از دریچه چشم سربازان ژاپنی به تصویر می‌کشد و به عنوان بخش دیگری از فیلم پرچم‌های پدران ما در همان سال به‌شمار می‌رود که همان نبرد را از دیدگاه آمریکایی‌ها نشان می‌دهد. فیلم به‌طور کامل به زبان ژاپنی تهیه شده‌است. چون این دنباله‌سازی موفق دقیقاً همان داستان پرچم‌های پدران ما را از دید ژاپن روایت می‌کند.

فیلم نامه‌هایی از ایوو جیما

 

13. راه‌های افتخار | Paths of Glory 1957

راه‌های افتخار

راه‌های افتخار (به انگلیسی: Paths of Glory) فیلمی ضدجنگ به کارگردانی استنلی کوبریک محصول سال ۱۹۵۷ است. نمایش این فیلم، به‌خاطر ترسیم چهرهٔ منفی از ارتش فرانسه، در این کشور ممنوع شد. در اسپانیا نیز، به‌خاطر نگرش ضدنظامی‌اش، از سوی ژنرال فرانسیسکو فرانکو ممنوع شد و در سال ۱۹۸۶، درحالی‌که ۱۱ سال از مرگ فرانکو می‌گذشت، منتشر شد.

در آلمان، به‌خاطر حفظ روابط با فرانسه، به مدت دو سال از نمایش فیلم جلوگیری به عمل آمد. در جریان فیلمبرداری، استنلی کوبریک با کریستین کوبریک (آن زمان کریستین هارلن)، که اجرای خوانندگی انتهای فیلم را بر عهده داشت، آشنا شد. او از دومین همسر خود جدا شده بود و با استنلی ازدواج کرد و تا پایان عمر او، یعنی سال ۱۹۹۹، همراه او بود.

 

12. هیروشیما عشق من | Hiroshima mon amour 1959

هیروشیما عشق من

هیروشیما عشق من (به فرانسوی: Hiroshima mon amour) فیلمی محصول ۱۹۵۹ اثری از فیلمساز فرانسوی آلن رنه است. نخستین فیلم بلند رنه که اغلب گفته می‌شود برای پیشبرد هنر سینما، نقشی به همان اندازه مهم را بازی کرده که همشهری کین (اورسن ولز، ۱۹۴۱). فیلمنامه این اثر را مارگریت دوراس، نویسنده شهیر فرانسوی نوشته است.

این فیلم ضد جنگ در قالب درامی نامتعارف به حادثه بمباران اتمی هیروشیما می‌پردازد. این فیلم با استقبال منتقدان مواجه شد و در بخش خارج از مسابقهٔ جشنواره فیلم کن نشان داده شد و جایزه منتقدان بین‌المللی را برد. همچنین مارگریت دوراس برای فیلمنامهٔ این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

 

11. ۱۹۱۷ | 1917 2019

۱۹۱۷ | 1917 2019

۱۹۱۷ یک فیلم سینمایی انگلیسی در ژانر حماسی جنگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سم مندس است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. مندس فیلم‌نامه این فیلم را با همراهی کریستی ویلسون و با الهام از خاطره‌ای که پدربزرگش برای او تعریف کرده بود، به رشته تحریر درآورده است. داستان فیلم در بهار سال ۱۹۱۷ و در طی جنگ جهانی اول در شمال فرانسه رقم می‌خورد. جرج مکای، دین-چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ، کالین فرث، مارک استرانگ، ریچارد مدن، اندرو اسکات و جیمی پارک ستارگان فیلم هستند.

پرونده ساخت ۱۹۱۷ نخستین بار در ژوئن ۲۰۱۸ باز شد. تام هالند نخستین انتخاب مندس برای بازی در نقش اول فیلم بود اما به علت طولانی بودن مراحل فیلم‌برداری و تداخل با پروژه‌های دیگر هالند، او این پیشنهاد را رد کرد.

در اکتبر ۲۰۱۸ خبر رسید که راجر دیکینز به عنوان مدیر فیلم‌برداری به پروژه پیوسته و سپس مشخص است که راجر دیکینز و مندس قصد دارند فیلم را به صورت برداشت بلند، فیلم‌برداری کنند. کار تصویربرداری به علت پیچیده بودن پروژه و سخت‌گیری‌های مندس و دیکینز بیشتر از مدت تعیین شده به طول انجامید. ۱۹۱۷ در فاصله آوریل تا ژوئیه ۲۰۱۹ در لوکیشن‌های مختلف همچون ویلتشر، اسکاتلند و استودیوهای شپرتون جلوی دوربین رفت.

فیلم 1917

 

10. پاتن | Patton 1970

10. پاتن | Patton 1970

پاتن (به انگلیسی: Patton) فیلمی حماسی است به کارگردانی فرانکلین جی شافنر با بازی جرج سی. اسکات است. این فیلم برنده ۷ جایزه اسکار شد، ازجمله بهترین بازیگر نقش اول مرد توسط جرج سی. اسکات، ولی او از دریافت جایزه سرباز زد و اولین بازیگری شد که از دریافت جایزه اسکار خودداری کرد.

فیلم داستان زندگی جورج پاتن، ژنرال آمریکایی، را در زمان جنگ جهانی دوم روایت می‌کند و کارل مالدن در نقش ژنرال عمر بردلی بازی می کند. فیلم از فیلمنامه ای نوشته ی فرانسیس فورد کوپولا و ادموند اچ. نورث ساخته شد . پاتن موفق به کسب هفت جایزه اسکار ، از جمله بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اصلی. اسکات بهترین بازیگر مرد را برای بازی در نقش ژنرال پاتون برنده شد ، اما از پذیرش این جایزه امتناع ورزید.

مونولوگ افتتاحیه ، ارائه شده توسط اسکات به عنوان ژنرال پاتن با یک پرچم عظیم آمریکایی در پشت خود ، یک نمادین و اغلب به نقل از تصویر در فیلم است. در سال 2003 ، پاتن توسط ایالات متحده ثبت ملی فیلم توسط کتابخانه کنگره به عنوان” دارای اهمیت فرهنگی ، تاریخی یا زیبایی شناختی “انتخاب شد. بایگانی فیلم آکادمی “Patton” را در سال 2003 حفظ کرد.

بیشتر بخوانید : بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

 

9. فهرست شیندلر | Schindler’s List 1993

فهرست شیندلر

فهرست شیندلر (به انگلیسی: Schindler’s List) درام تاریخی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، محصول سال ۱۹۹۳ است. این فیلم بر اساس رمان کشتی شیندلر نوشته رمان نویس استرالیایی، توماس کنیلی، ساخته شده است. فیلم داستان صنعتگری آلمانی به نام اسکار شیندلر را به تصویر می‌کشد، که در طول جنگ جهانی دوم جان بیش از هزار یهودی که اغلب پناهندگان لهستانی بودند را با استخدام آن‌ها در کارخانه‌های خود، از هلوکاست نجات داد.

فیلم‌برداری اصلی بیش از ۷۲ روز در سال ۱۹۹۳ در شهر کراکوف لهستان انجام شد. اسپیلبرگ با فیلم‌برداری به صورت سیاه و سفید، فضای فیلم را به مستند نزدیک کرد. یانوش کامینسکی، فیلم‌بردار این اثر، تلاش کرد تا در فیلم حس بی‌زمانی در داستان را ایجاد کند. جان ویلیامز موسیقی این فیلم را نوشت و ویالونیست اسرائیلی، ایتساک پرلمان، تم اصلی را اجرا کرد.

فیلم فهرست شیندلر

 

8. پل رودخانه کوای | The Bridge on the River Kwai 1957

پل رودخانه کوای

پل رودخانه کوای (به انگلیسی: The Bridge on the River Kwai) نام یک فیلم بریتانیایی به کارگردانی دیوید لین است. این فیلم که داستانی در ارتباط با جنگ جهانی دوم دارد در سال ۱۹۵۷ بر پایهٔ رمان «پلی بر روی رودخانه کوای» اثر پیر بول ساخته‌شده‌است. این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم در سال ۱۹۵۷ شد. هنرپیشگان برجسته‌ای همچون ویلیام هولدن، الک گینس و جک هاوکینز در این فیلم بازی کرده‌اند. پل رودخانه کوای اثری داستانی است، اما در بخشی از آن، تصاویری از احداث راه‌آهن برمه در سال‌های ۱۹۴۲–۴۳ به‌کار گرفته شده‌است. در سال ۱۹۹۷ این فیلم به عنوان اثری فرهنگی، تاریخی، یا دارای اهمیت هنری شناخته شد و برای ثبت و نگهداری در دفتر فهرست فیلم ملی کتابخانه ملی کنگره آمریکا برگزیده شد.

فیلم پل رودخانه کوای

 

7. جوخه | Platoon 1986

جوخه

جوخه (به انگلیسی: Platoon) یک فیلم آمریکایی ضدجنگ دربارهٔ جنگ ویتنام به‌کارگردانی الیور استون، با بازی تام برنگر، ویلم دفو، و چارلی شین است که در سال ۱۹۸۶ پخش شد. این فیلم اولین قسمت سه‌گانهٔ جنگ‌های ویتنام به‌کارگردانی الیور استون است؛ دو قسمت دیگر عبارت‌اند از متولد چهارم ژوئیه (۱۹۸۹) و بهشت و زمین (۱۹۹۳).

استون فیلم‌نامهٔ این فیلم را براساس تجربیات شخصی‌اش به‌عنوان پیاده‌نظام ارتش ایالات متحده در ویتنام نوشته‌بود. این فیلم نخستین فیلم هالیوودی بود که کارگردان و نویسندهٔ آن مجروح جنگ ویتنام بود.

جوخه در سال ۱۹۸۶ برندهٔ جایزه اسکار برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین میکس صدا و بهترین تدوین شد. در سال ۱۹۹۸ نیز بنیاد فیلم آمریکا جوخه را در ردهٔ ۸۳ فهرست ۱۰۰ سال… ۱۰۰ فیلم به انتخاب بفا قرار داد.

 

6. اینک آخرالزمان | Apocalypse Now 1979

اینک آخرالزمان

اینک آخرالزمان (به انگلیسی: Apocalypse Now) محصول ۱۹۷۹، فیلمی حماسی، ماجراجویی و جنگی واقع شده در جنگ ویتنام است. کارگردان آن فرانسیس فورد کوپولا و فیلم‌نامه‌نویسان آن جان میلیوس و کوپولا هستند. داستان این فیلم برداشتی آزاد از رمان دل تاریکی نوشتهٔ جوزف کنراد است.

اینک آخرالزمان یکی از بحث برانگیزترین و مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است و هم‌اکنون در بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها قرار دارد. همچنین در بین لیست ۱۰۰سال ۱۰۰ فیلم بنیاد فیلم آمریکا هم حضور دارد. این فیلم توانست در جشنواره فیلم کن ۱۹۷۹، نخل طلای این دوره را به خود اختصاص دهد.

فیلم اینک آخرالزمان

 

5. آشوب | Ran 1985

آشوب

آشوب (به انگلیسی: Ran) فیلمی حماسی از آکیرا کوروساواست که سال ۱۹۸۵ از روی نمایشنامه شاه لیر شکسپیر ساخته شد. فیلم یکی از بهترین اقتباس‌هایی است که از آثار شکسپیر انجام شده‌است و به باور بسیاری آخرین شاهکار کوروساوا است. آشوب آخرین فیلمنامه کوروساوا است که با فرد یا افراد دیگری به‌طور مشترک نگاشته شده‌است.

در این فیلم تاتسویا ناکادای بازیگر قدیمی ژاپنی که در فیلم‌های دیگری از کوروساوا (مانند یوجیمبو، ۱۹۶۱) نقش آفرینی کرده بود، نقش اصلی را ایفا می‌کند. آشوب توانست در پنجاه و هشتمین دوره جوایز اسکار نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی برای خود آکیرا کوروساوا شد و در آخر جایزه اسکار بهترین طراحی لباس را بدست آورد.

 

4. نجات سرباز رایان | Saving Private Ryan 1998

نجات سرباز رایان

نجات سرباز رایان (به انگلیسی: Saving Private Ryan) نام فیلمی جنگی حماسی محصول سال ۱۹۹۸ می‌باشد که به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و نویسندگی رابرت رودات ساخته شده‌است. داستان این فیلم در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. ۲۷ دقیقه آغازین فیلم که رسیدن نیروهای متفقین به فرانسه در ۶ ژوئن ۱۹۴۴ را نشان می‌دهد، بسیار مشهور است.

تام هنکس در نقش کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر مأموریت می‌گیرند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کنند و به خانه برگردانند. او سه برادر داشته که همگی در جنگ کشته شده‌اند و به دستور فرمانده کل ارتش، رایان می‌تواند به پیش مادرش بازگردد.

داستان این فیلم در سال ۱۹۹۴ و زمانی در ذهن رودات شکل گرفت که داشت از بنای یادبود چهار برادر کشته شده در جنگ داخلی ایالات متحده آمریکا دیدن می‌کرد. رودات تصمیم گرفت تا داستانی شبیه به آن‌ها در جنگ جهانی دوم بنویسد. او فیلم‌نامه را نوشت و در اختیار مارک گوردون قرار داد. نهایتاً استیون اسپیلبرگ به عنوان کارگردان انتخاب شد.

فیلم نجات سرباز رایان

 

3. مهلکه | The Hurt Locker 2009

مهلکه

مهلکه (به انگلیسی: The Hurt Locker) نام یک فیلم درام جنگی به نویسندگی مارک بول و کارگردانی کاترین بیگلو و با بازی جرمی رنر محصول سال ۲۰۰۹ آمریکا است. در رسانه‌های فارسی‌زبان از این فیلم با نام‌های قفسه درد، گنجه رنج و میدان بلا نیز یاد شده‌است.

فیلم داستان چند سرباز آمریکایی به فرماندهی گروهبان اول، ویلیام جیمز (با بازی جرمی رنر) را روایت می‌کند که در خاک عراق مأمور خنثی کردن بمب‌های جاده‌ای هستند که شورشیان عراق در معابر سطح شهر کار می‌گذارند. انگیزه زیاد و علاقهٔ مفرطی که ویلیام جیمز شخصاً در مأموریت‌های خطیرش بروز می‌دهد باعث تعجب و رعب همقطارانش می‌شود. این وابستگی شدید ویلیام جیمز به انجام مأموریت‌های خطیر و حتی خارج از وظایف تعیین شده و انگیزه بالایی که در موفق انجام دادن تمام آن‌ها دارد تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که در یکی از مأموریت‌ها …

 

2. خط باریک سرخ | The Thin Red Line 1998

خط باریک سرخ

خط باریک سرخ (به انگلیسی: The Thin Red Line) فیلمی در ژانر جنگی به کارگردانی ترنس مالیک است که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد. این فیلم که در استرالیا فیلم‌برداری شده از دریافت‌کنندگان جایزهٔ خرس طلایی است. فیلم دربارهٔ جنگ جهانی دوم است و بر پایهٔ رمانی به همین نام است.

زمانی که اولین درگیری عظیم نظامی در جزیره گوادالکانال در اقیانوس آرام در حال انجام شدن است، یک گروه از سربازان به اسم گروه چارلی به رهبری کلنل «گوردون تال» با شجاعت بسیاری مبارزه می کنند…

فیلم خط باریک سرخ

 

1. شکارچی گوزن | The Deer Hunter 1978

شکارچی گوزن (به انگلیسی: The Deer Hunter) فیلمی آمریکایی به کارگردانی مایکل چیمینو و محصول سال ۱۹۷۸ کمپانی یونیورسال استودیوز است. این فیلم که در گونهٔ جنگی-داستانی قرار می‌گیرد، با نام رولت روسی نیز مشهور است.

داستان فیلم شکارچی گوزن : در گرماگرم جنگ ویتنام مایکل ورونسکی به دنبال دوست خود می‌گردد تا او را به خانه‌اش بازگرداند…

منبع : www.esquire.com

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن