آموزش

دارک وب چیست؟

دارک وب چیست ؟ سوالی که ذهن خیلی از کاربران اینترنت را درگیر خود کرده است.بسیاری از کاربران اطلاعات زیادی از دارک وب ندارند و یا راجب آن صحبت نمی کنند،برخی هم به دلیل شنیدن مسائل بسیار ترسناک و یا غیرقانونی،به دنبال کسب اطلاعات از این فضا نمی روند.
نگران نباشید،امروز وب ابزار قصد دارد شمارا با فضای دارک وب آشنا کند.

دارک وب قسمت خاصی از اینترنت است که فقط با یک مرورگر خاص قابل دسترس است.فضای آن پر از مطالب غیرقانونی و قاچاق است،چیز هایی که امکان دارد به خاطر آن دستگیر شوید(اگر کشور شما سخت گیرانه شما را در فضای مجازی کنترل می کند).مواد مخدر و سلاح های گرم و غیرقانونی از خطرناک ترین چیز هایی است که در دارک وب با آن روبرو می شوید اما همه چیز به این ها ختم نمی شود.
در دارک وب انجمن هایی وجود دارد که کاربران به صورت قانونی می توانند با هم ارتباط برقرار کنند.برخی از اشخاص حقیقی که در کشور خود آزادی بیان ندارند این فضا را برای صحبت کردن انتخاب می کنند.

10 چیز که شاید از دارک وب ندانید

در مسائل مربوط به دارک وب،احتیاط حرف اول را می زند.شما باید بدانید که از کدام سایت ها باید دوری کنید و یا از کدام مرورگر استفاده کنید.استفاده از قندشکن هم پیشنهاد می شود.
در تاریخ اتفاق های کوچک و بزرگ بسیاری در دارک وب افتاده است که بر روی دنیای واقعی تاثیر گذاشته است.
با همه ی این داستان ها شما قبل از ورود به دورترین،جالب ترین و نگران کننده ترین نقطه اینترنت باید این 10 مسئله را بدانید.

 

1.دیپ وب لزوما دارک وب نیست !

دیپ وب چیست

شاید تعجب کنید اما کاملا درست است.دیپ وب با دارک وب بسیار فرق دارد.
به طور کلی دو نوع سایت مخفی وجود دارد.یکی دارک وب که پر از مطالب غیرقانونی است و دیگری دیپ وب که فقط به سایت های که دامنه onion. دارد اشاره می کند که می توانند قانونی و امن باشند.
برای مثال پلیسان سایبری گاهی از وب سایت های دیپ وب استفاده می کنند تا به دنبال مطالب قاچاق بگردند.
اما وب سایت هایی مانند فروش سلاح و مواد مخدر در دسته دارک وب قرار می گیرند.


2.سایت های ویکی برای پیدا کردن لینک ها

دارک وب چیست

ویکی به سایت هایی می گویند که در آن ها لینک های زیادی دسته بندی شده اند.فقط کافیه وارد موضوع مورد نظر خود بشوید تا وبسایت های مربوط به آن را در سایت های ویکی پیدا کنید.
اکثر ویکی ها لینک های غیرقانونی دارک وب منتشر نمی کنند.
برخی می گویند سازمان FBI ویکی های مخفی می سازد تا خلافکاران مجازی را به تله بیاندازد.


3.تله گذاری،دستگیری مجرمان و منهدم کردن سایت ها توسط سازمان FBI

دارک وب چیست

جالب است بدانید سازمان FBI تاثیر بسیاری زیادی در دارک وب می گذارد.گاهی به سایت هایی بر می خورید که از دسترس خارج ان یا نوشته شده است که این سایت کشف و ضبط شده است.(مانند عکس بالا)
یکی از معروف ترین عملیات ها،عملیات Bayonet است که در آن یک فروشگاه غیرقانونی به نام Hansa از دسترس خارج شد.


4.خرید و فروش با بیت کوین

بیت کوین در دارک وب

اکثر شما با بیت کوین آشنا هستید.یک ارز مجازی که هیچ کس هیچ کنترلی روی آن ندارد.در دنیای واقعی وجود ندارد و ردیابی آن بسیار سخت است.به همین علت خرید و فروش ها در دارک توسط این ارز انجام می شود.
خرید و فروش با بیت کوین به صورت ناشناس است.به این گونه که شما نمی داند به حساب چه شخصی دارید واریز می کند یا چه شخصی برای شما بیت کوین فرستاده است.
در دارک وب از ارز های مجازی دیگر هم استفاده می شود اما رایج ترین آن بیت کوین است.


5.وبسایت های تقلبی و کلاهبردار در دارک وب

دارک وب

هزاران وبسایت در دارک وب وجود دارند که ادعا می کنند خیلی چیز ها می فروشند چه قانونی چه غیر قانونی.
اما شما با خرید کردن از این سایت ها متوجه می شوید نه تنها مرسوله به منزل شما نمی رسد بلکه بخاطر خرید از این وبسایت ها مجرم شناخته می شوید.
برخی سایت ها در ابتدا محصول هارا تحویل می دهند تا رضایت مشتری را جلب کنند و اثبات برای صحت ارسال کالا داشته باشند.اما در نهایت آن ها هم شروع به کلاهبرداری می کنند سپس با اکانت جدید و وبسایتی جدید این چرخه را ادامه می دهند.


6.جاده ابریشم معروف ترین وبسایت دارک وب

دارک وب چیست

قبل از اینکه در اکتبر 2013 این وسایت توسط FBI از بین برود،به عنوان دوسال بزرگترین فروشگاه دارک وب بود.تقریبا تمام محصولات و خدمات غیرقانونی در این وبسایت موجود بود و به راحتی خرید می شد.
بعد از نابودی این سایت یک ماه طول کشید تا سایت جدیدی به نام جاده ابریشم ورژن 2 به روی کار بیاید که آن هم منهدم شد.


7.دارک وب فقط برای خلاف نیست !

با شنیدن نام دارک وب همیشه ذهن ما به سمت مطالب مستهجن یا خرید و فروش مواد و اسلحه و… می رود.
اما همیشه اینطور نیست.برخی از افراد از دارک وب برای فرار از سانسور شدن مطالب خود استفاده می کنند و یا از انجمن های دارک وب برای صحبت کردن به طور آزاد علیه رهبران کشور خود استفاده می کنند.
برخی هم از دارک وب برای لو دادن یا متهم کردن خلافکاران دیگر استفاده می کنند به گونه که هویت آن ها پنهان بماند.زیرا در دارک وب حریم خصوصی محکم تر از وب است.


8.گشت و گذار در دارک وب غیر قانونی نیست

یک باور غلط وجود دارد که می گوید ورود به دارک وب خلاف قانون است و شخص مجرم شناخته می شود.
فقط مشاهده برخی از سایت ها یا محصولات اینگونه است وگرنا به طور کلی تا وقتی که شما خریدی انجام ندهید،یا درگیر کار های غیرقانونی نشوید می توانید به راحتی در دارک وب گشت و گذار کنید و حتی با کابران دیگر صحبت کنید


9.دامنه خاص onion. برای سایت های دارک وب

سایت های دارک وب

تمامی خاص بودن دارک وب به دامنه onion. آن بر می گردد.تمامی وبسایت های وب از دامنه های سطح بالا و رایج مانند com. یا org. و… استفاده می کنند.
اما دامنه onion. فقط توسط یک سری مرورگر های خاص قابل دسترس است.پیدا کردن و گذارش این دامنه بسیار سخت است.


10.مروگر تور

معروف ترین مروگر برای دسترسی به دارک وب TOR است.این مرورگر از رمز نگاری خاصی مانند یک قندشکن استفاده می کند و امنیت بسیاری بالایی دارد و تقریبا ردیابی یک فرد در آن بسیار سخت است.
اما هکر هایی وجود دارند که می توانند از این رمزگذاری ها رد شوند.
پیشنهاد می شود این مرورگر را در کنار یکی قند شکن استفاده کنید.

این مقاله صرفا جهت بالابردن اطلاعات کاربران عزیز درباره دارک وب نوشته شده است و وب ابزار مسئولیتی در قبال به خطر افتادن شما ندارد.پیشنهاد می شود هیچوقت وارد دارک وب نشوید اما اگر تجربه ای یا اطلاعاتی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن