آموزش

بهترین سایت رمان و لیست انجمن های دانلود و خواندن رمان در ایران

در این مقاله قصد داریم بهترین و محبوب ترین سایت های رمان را برای شما معرفی کنیم. حتما با نام نودهشتیا که یکی از بهترین سایت های رمان بود آشنا هستید. که با مرگ غیر منتظره ی «محمد جوشنی» یا همان ادمین و موسس جوان نود هشتیا این مجموعه حذف شد و از دسترس خارج شد. و سپس به وسیله دوستان و همراهان وی انجمن این مجموعه دوست داشتنی در آدرس forum.98ia.org ادامه داده شد ولی به دلیل فیلترینگ که هنوز دلیل و عامل آن مشخص نیست غیر فعال شده ولی هنوز با استفاده از نرم افزار های تغییر ای پی قابل دسترس است. به احترام این مجموعه محبوب رمان آدرس آنها علیرغم فعال نبودن در لیست قرار داده خواهد شد.

 

رمان چیست؟

رُمان یا داستان بلند (به انگلیسی: Novel) متنی روایتگر و داستانی است که در قالب نثر نوشته می‌شود. در سده هجدهم (میلادی) کلمهٔ «رمان» بیشتر برای اشاره به قصّه‌های کوتاه در مورد عشق و توطئه به کار می‌رفت. در ۲۰۰ سال اخیر رمان تبدیل به یکی از مهم‌ترین اشکال ادبی شده‌است. کلمهٔ «رمان» از زبان فرانسوی وارد زبان فارسی شده‌است. رمان در فارسی قالب ادبی مدرنی به‌شمار می‌رود.

 

لیست برترین وبسایت های رمان فارسی

 

وبسایت و انجمن رمان نودهشتیا 98ia

وبسایت دانلود رمان نودهشتیا 98ia

یکی از وبسایت های قدیمی دانلود رمان با انجمن بزرگ خود که متاسفانه بخاطر بی مهری های فیلترینگ غیر فعال شده و مدیران این وبسایت تصمیم گرفتن موقت و شاید دائمی این وبسایت را غیرفعال کنند هرچند هنوز قابل دسترس است. بعد از فیلتر شدن این وبسایت محبوب یک شخص یا تیم ناشناس با استفاده از اسم این مجموعه وبسایت مشابهی به آدرس 98iia.com ایجاد کرده که با تحقیقات به عمل آمده متوجه شدیم هیچ ارتباطی با نودهشتیا اصلی و قدیمی ندارن.

 

آدرس وبسایت نودهشتیا 98ia

 


وبسایت و انجمن رمان یک رمان 1roman

وبسایت رمان یک رمان

وبسایت یک رمان یکی از وبسایت های محبوب این روز ها با انجمن و کابران فعال خود دارای آرشیو نسبتا خوب و کامل خود از رمان های محبوب ایرانی که بسیاری از این رمان ها نوشته کاربران یک رمان بوده و کاملا اختصاصی هستند.

آدرس وبسایت یک رمان

 


وبسایت رمان نگاه دانلود

وبسایت نگاه دانلود

لینک وبسایت نگاه دانلود

 


وبسایت دانلود و انجمن رمان کده

وبسایت رمان کده

 

لینک وبسایت رمان کده

 


وبسایت و انجمن رمان سرا

وبسایت رمان سرا

لینک وبسایت رمان سرا

 

اگر رمان خوان هستید و مجموعه های دیگری را میشناسید حتما آنها را از بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا در ویرایش بعدی به لیست وبسایت های برتر رمان در ایران اضافه کنیم.

شما میتوانید تجربه و خاطرات مربوط به رمان و انجمن های رمان را برای ما کامنت بزارید

و با انتشار آنها بقیه نیز از تجربیات شما استفاده کنند.

با تشکر که وب ابزار را برای مطالعه انتخاب کردید.

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. سلام
    من خودم زیاد توی انجمن ها و سایت های رمان میرم
    دوتا از بهترین ها که من واقعا مدیریتشون رو میپسندم و دوستشون دارم کتابساز و رمان 98 هستن.
    و بله متاسفانه انجمن نودهشتیای قدیمی ظاهرا دیگه فعالیتی نداره و از اسم و شهرتش استفاده شده.

  2. سلام
    من حقیقتش تو انجمن نودوهشتیا هم عضو شدم! اما نه از نظر کیفیت قلم، نه رسیدگی چندان خوب نبود و متوجه نمیشم چرا گفتین بهترین انجمنه! البته شایدم طی این سالای اخیر این شکلی شده
    من خودم تو انجمن یک رمان عضوم و واقعا هیچ انجمنی به خوبی این انجمن ندیدم.

  3. خب… من انجمنای زیادی عضو شدم و توی همشون فعالیت کردم… این انجمنایی که میگین خوبن هم عضو بودم ولی زیاد راضی نبودم ازشون! درسته انجمن یک رمان اعضای فعالی داره ولی در مقایسه با انجمنای دیگه امکاناتش واقعا کمه! نود هشتیا دیگه فعالیت نمیکنه چون ظاهرن ادمینش آنلاین نمیشه! در مورد اینکه انجمن رمان ایران انجمن خوبیه هیچ شکی نیست ولی اینم مال قبلن بود! چون ادمینش انجمنو فروخته… بهترین انجمنی که تا حالا توش عضو بودم و همچنان در حال فعالیتم انجمن رمان فور forum*romanfor بود. از کادر مدیریتی فعال برخورداره و هم روی کیفیت رمان‌های در حال تایپ حساسیت نشون میدن و هیچ امکاناتی رو از کاربران دریغ نمی‌کنن.
    اونجا یه محیط دوست داشتنی و گرم برای کاربران ایجاد شده…

  4. سلام به همگی
    لطفا اگر سایت خوبی برای انتشار رمان میشناسین بهم معرفی کنین، چند نفر سایت تستچی رو بهم معرفی کردن ولی زیاد خوب نبود و مدت زمان بررسی خیلی بالا بود. ممنون میشم بهم کمک کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن